Hoi Marketing Viet Nam
Thư viện liên kết - Useful Links
Chiến Lược - Strategy
TIN TỨC News  >  Chiến Lược - Strategy

Organisations face constantly rising costs and ever increasing competition. Lean Six Sigma helps combat these problems and grow your business in many different ways: it increases revenue, decreases costs, improves efficiency, and develops effective people. Best of all, with the right training, it needn’t be difficult to implement. 

Read more...

Mở điểm bán mới không chỉ là cuộc chiến giữa các doanh nghiệp lớn, mà còn giúp các hệ thống lấy đi thị phần của cửa hàng nhỏ. Chị Vân, chủ một cửa hàng điện tử trên phố Cầu Giấy, Hà Nội cho biết, cách đây hơn chục năm phạm vi khách hàng của chị kéo dài dọc trục đường 32 xuống tận Hoài Đức, Đan Phượng. "Khi đó, ở những khu vực này, cửa hàng lớn, siêu thị điện máy không nhiều. Tôi cũng không phải đau đầu với bài toán cạnh tranh về giá cả hay chính sách khuyến mại, quà tặng như hiện nay", chị Vân nói. Khoảng cách khách hàng của chị dần bị thu hẹp trong khoảng 5 năm nay sau khi nhiều siêu thị điện máy lớn mở rộng địa bàn.

Read more...

What makes them become the greatest leaders in the world?

Read more...
The world tends toward continuums. We order everything from temperature (cold to hot, with tepid in the middle) to wealth (poor to comfortable to rich). Continuity along a linear line, like the inexorable laws of hydrodynamics, helps to capture and comprehend the complexities of science and society, and offers the promise of progress and growth. It’s tempting to think leadership also follows a continuum, one anchored by bad and great, with good somewhere in between. This deeply rooted belief reassures us that leadership follows a predictable pattern, and that through hard work and experience one can progress along the drawn line.
 
Read more...
Hiền không cầm được binh, nghĩa không giữ được tài, lãnh đạo không “gấu” nhân viên sẽ không mạnh, vậy nên trong việc dùng người cũng cần đến một chút khắc nghiệt… Muốn trở thành một người lãnh đạo giỏi thì cần phải có những kỹ năng gì? Mà muốn làm một cấp dưới tốt, thì lại cần có thái độ như thế nào? Thực tế rất khốc liệt, không hề dễ dàng chút nào
Read more...

Recently I’ve been meeting many new friends and some of them are in the training business, others run their own businesses and they are all proud to say that they know what corporate culture is. For some of them, they think corporate culture is a set of core values, others think corporate culture is just a set of policies that staff have to adhere to. In my previous work experience in a multinational company, corporate culture is a team who is in charge of making sure the whole company meets the culture KPI targets through a series of team building activities and training. So what is corporate culture? Why does everyone seem to have so many different interpretations?

Read more...

For some people, the question of whether leaders are born or made is truly intellectual - fodder for a good classroom or dinner party debate. But for people in front-line positions to hire, promote, and fire, the question, "Who has the right stuff to lead?" definitely has more urgency. Getting the answer right can drive an organization's culture and performance to new levels. Getting it wrong can too - downwards. So what's the answer? Of course, since we're talking about real life here, it isn't neat or simple. The facts are, some leadership traits are inborn, and they're big whoppers. They matter a lot. On the other hand, two key leadership traits can be developed with training and experience - in fact, they need to be.

Read more...

A hurricane hits a shore town. What is the estimated property damage? A city is doing an inventory of trees. How many are there? An aid group is trying to get food to an impoverished rural population. What's the best location to make a drop?

Read more...

When you subscribe to Buzzmetrics Always-on Brand Tracker, you get all your Social Listening needs covered in 1 package. It is the most comprehensive solution for holistic brand health tracking need on social media, including Brand Health tracking, all your Campaign tracking, Crisis monitoring and alert and Industry trendspotter. Know your brand’s position on social media in comparison with competitors Always-on Brand Tracker continuously monitors Brand’s competitive position in the Category versus Competitors by collecting all category brand mentions in real-time and ranks Brand by Share of Voice and Sentiment. The Brand Health component is informed in monthly reports.

Read more...

FMCG brands in the UK are increasingly shunning price promotions in favour of focusing on brand building through advertising, IRI data has suggested. The study, which looks into the use of promotions by FMCG manufacturers and retailers across Europe, highlights a drop in the proportion of volume sales of FMCG products that were sold on promotion in the UK in the latest year. The UK sells more FMCG products on promotion than anywhere else in Europe, with 49.8% of all food products and 58.6% of all non-food products sold on promotion.

Read more...

Có thể thấy, nếu không STĐM, anh sẽ bị thị trường đào thải, nếu anh "nhái lại" sẽ bị đóng cửa bởi những hình phạt, chế tài theo Pháp luật khi vi phạm những STĐM được bảo vệ, hay nói cách khác, khi anh vi phạm quyền SHTT. Con đường nào, dù sớm hay muộn, cũng tất yếu dẫn đến sự kết thúc tiêu cực nếu thiếu STĐM trong hoạt động. Vậy STĐM là con đường bắt buộc để doanh nghiệp có thể tăng tính cạnh tranh và phát triển bền vững.

Read more...

Đây là kết quả nghiên cứu ứng dụng các lý thuyết hiện đại về quản trị nguồn nhân lực vào đổi mới công tác tổ chức cán bộ tại Việt Nam. Dựa trên sản phẩm này, nhóm nghiên cứu cũng đã phát triển chương trình bồi dưỡng tập trung vào phát triển 14 kỹ năng lãnh đạo, quản lý. Trong quá trình triển khai ứng dụng vào thực tế tại nhiều tỉnh và thành phố, tiếp cận của ĐHQGHN nhận được nhiều đánh giá phản hồi rất tích cực. 

Read more...
 


  PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG CHUẨN NGHỀ MARKETING  VIETNAM INSIGHTS XU HƯƠNG CỦA TIẾP THỊ  TIẾP THỊ CỘNG ĐỒNG